Wszystkie posty oraz zdjęcia w postach na tym blogu są naszą własnością! Nie wyrażamy zgody na kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez naszej zgody. W wypadku naruszenia praw autorskich, na podstawie art. 78, art.81 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. Dz. U. 1994, nr 24, poz. 83, tekst jednolity: Dz. U. 2006, nr 90, poz. 631, sprawa zostanie skierowana do odpowiednich organów.

piątek, 20 lutego 2009

Moje umiejętności

 14 luty 2009r.
-
utrzymuję przez sekundę podniesioną główkę

15 luty 2009r.
- uśmiecham się przez sen
- marszczę czoło
- robię  minki
- próbuję łapać za sznurki

16 luty 2009r.
- piję z butelki
- po posiłku przestałam systematycznie ulewać

17 luty 2009r. - obserwuję dokładnie to, co się wokół mnie dzieje
- umiem skupić się na jednym punkcie
- otwieram szerzej oczka
- usypiam przy jedzeniu ze smoczkiem w buzi
- zamyślam się na chwilę

20 luty 2009r.
- umiem płakać
( poleciały mi łezki z powodu pierwszej kolki )
- podniosłam główkę na trzy sekundy
- pozwoliłam obciąć sobie paznokcie :P

22 luty 2009r.
- umiem przytrzymać sobie butelkę :P
- leżąc na brzuszku potrafię obrócić główkę z lewej strony na prawą i  
  odwrotnie

24 luty 2009r.
- dzisiaj odpadł mi kikut pępowiny !!!

08 marzec 2009r. - umiem się przytulać :) na razie jedną ręką obejmuję Mamusię i Tatusia, ale zawsze to coś :P
10 marzec 2009r.
- pierwszy raz się świadomie uśmiechnęłam ( do dziadka, bo robił tak śmieszne miny, że nie wytrzymałam )

11 marzec 2009r. - dostrzegam małe przedmioty i wodzę za nimi wzrokiem
12 marzec 2009r. - po raz pierwszy złapałam grzechotkę w dłoń i nią kilka razy poruszałam !
14 marzec 2009r. - po raz pierwszy świadomie uśmiechnęłam się do rodziców :) !!!
28 marzec 2009r. - rozróżniam  pory dnia. Przestałam w nocy jeść, pić i załatwiać swoje potrzeby fizjologiczne
02 kwiecień 2009r. - świadomie poruszam przedmioty na macie edukacyjnej, wiem która zabawka jaki dźwięk wydaje. Uwielbiam się bawić i rączkami poruszać żyrafę i słonika :)
02 maj 2009r. - obracam się samodzielnie na bok ( przeważnie na prawy )
03 maj 2009r. - zaczęłam się ślinić i swędzą mnie dziąsełka
09 maj 2009r. - obracam się samodzielnie z pleców na brzuszek
23 maj 2009r. - obracam się samodzielnie z brzuszka na plecy
25 maj 2009r. - łapię rękami swoje stopy
29 maj 2009r. - pierwszy raz włożyłam ( na małą chwilę ) stopę do buzi :)- pierwszy raz jadłam deser z łyżeczki ( jabłkowo-marchwiowy ), prawie w ogóle się nie zbrudziłam i po kilku minutach sama otwierałam buzię - zrozumiałam o co chodzi :)
02 czerwiec 2009r. - swobodnie wkładam sobie stopę do buzi :)
04 czerwiec 2009r. - potrafię obracać się za rodzicami, nawet gdy słyszę głos z tyłu głowy
07 czerwiec 2009r. - dostrzegam i podnoszę leżące przedmioty
05 lipca 2009r. - zaczął się wyżynać pierwszy ząbek
16 lipiec 2009r. - cały ząbek prezentuje się okazale :)
17 lipiec 2009r. - sama siedziałam przez dłuższą chwilę, ok. 2 minuty
30 lipiec 2009r. - zaczęłam raczkować oraz mam drugi ząbek!!!
24 listopad 2009r. - mam już 6 ząbków !- potrafię mówić szeptem- robię papa, brawo brawo, tuli tuli- umiem klaskać językiem i parskać językiem :)- sama stoję przez dłuższą chwilę- chodzę trzymana za jedną rękę- mówię 5 słów dwusylabowych: tata, mama, baba, dada, papa- jak jest noc lub jestem sama w pokoju, sama naciągam sobie pozytywkę- robię mostek, próbując stanąć na głowie
10 grudzień 2009r. - podnoszę dużą piłkę gumową jedną ręką,- odpowiadam ruchem głowy "tak" i "nie" - rozumiem te słowa
28 grudzień 2009r. - wypowiadam wyraźnie "r"- mówię: "kwa kwa" i "cześ"
31 grudzień 2009r. - ja chodzę! co prawda na razie po 5, 6 metrów i odpoczynek, ale to już początek dalszych wędrówek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz